Helpdesk

De afgelopen jaren krijgen we heel veel dezelfde vragen tegen. Deze zijn allemaal verzameld en beantwoord in onze helpdesk-artikelen. Je kunt hieronder zoeken op het zoekwoord.

Zoeken in de helpdesk


Een MyAdmi-backup wordt automatisch gemaakt wanneer u hiervoor kiest tijdens het afsluiten van MyAdmi.De backup wordt dan opgeslagen in de map 'MYADMI_BACKUP' Die te vinden is in de map 'Mijn documenten (PC) of Programmas (Mac)'.Het is ten zeerste…
Nee, je kunt geen eigen lettertypes gebruiken.Dit komt omdat alle brieven en facturen gegenereerd worden op basis van instellingen en informatie. Deze staan in vaste sjablonen. Sjablonen kunnen niet worden aangepast. Is er tijdens het…
U kunt gemakkelijk uw wachtwoord veranderen. Uiteraard moet u hiervoor wel beschikken over het huidige wachtwoord.Hoe?Start MyAdmiKlik onder het witte vlak op 'Wachtwoord veranderen'Voer het oude wachtwoord inVoer twee maal het nieuwe wachtwoord in…
Wanneer u de betalingsstatus van een bepaalde factuur/rekening aan wilt passen, doet u het volgende:Ga in het menu aan de linkerkant naar 'financieel'Klik op 'facturen'. In het venster dat nu opent staan al uw facturenZoek nu de gewenste factuur. Dit…
Waarschijnlijk is het bestand beschadigd door het verkeerd afsluiten van de MyAdmi. Dat kan gebeurd zijn door de computer af te sluiten zonder eerst MyAdmi af te sluiten of door het vastlopen van computer en/of programma's. Lees in dit artikel…
Het kan zijn dat je tijdens het werken in MyAdmi meldingen krijgt dat menu.mba, afspraken.mba en briefpapier.mba niet weggeschreven kan worden. Dit heeft niets te maken met je schijfruimte, maar je mist simpelweg de map om het in weg te…
Wanneer u een afspraak om wat voor reden dan ook wilt verwijderen uit de agenda, doet u het volgende:Ga in het menu naar 'agenda'Kies in het menu links voor de handigste weergave voor u (dag, week, maand, jaar)Blader met behulp van de pijltjestoetsen…
Een creditnota is eigenlijk gewoon een nieuwe nota.Je maakt een nieuwe factuur aan. In het tabblad zie je links bovenaan een invoerveld 'Betreft'. Zet hier creditnota in. Dit komt op de factuur te staan ipv nota/factuur/declaratie.Vermeld in de…
De backup bestanden van MyAdmi bevatten alleen alle gegevens. Het heeft verder niet het programma zelf in zich, dus je kunt het niet zomaar vanuit de Backup opstarten. Als het ware heb je de auto zonder de motor.Om de bestanden te kunnen openen dien…
MyAdmi is gemaakt in Filemaker, dit is een database-programma. De gegevens die je invoert in MyAdmi worden ook in het programma opgeslagen. Dit maakt het lastiger voor het updaten omdat je niet simpel de 'code' kunt bijwerken en de data bewaren.Wat…
Onder 'Instellingen' en dan 'Praktijkgegevens' kun je aangeven of je de facturen met of zonder briefpapier wilt printen. Waarschijnlijk staat daar nog 'zonder briefpapier'. De voettekst komt dan niet op het briefpapier te staan. Is er…
Het systeem maakt aan de hand van de behandelingen zelf (met een beetje hulp van u) de declaraties aan.U kunt echter ook handmatig declaraties toevoegen.Hoe?Ga in het menu links naar 'financieel'. U komt nu gelijk in het onderdeel 'facturen'Klik…
In MyAdmi kunt u gemakkelijk meerdere therapeuten (medewerkers) beheren.Het toevoegen van therapeuten gaat erg gemakkelijk:Klik in het menu op 'instellingen'Klik in het menu dat nu onder 'instellingen' uitklapt op 'therapeutgegevens'Klik op de paarse…
Het is ten zeerste aan te raden om een backup weg te schrijven na gebruik van MyAdmi.De gegevens die dan in het systeem staan worden in een aparte map (MYADMI_BACKUP) opgeslagen en kunnen dus overal veilig gesteld worden (op een USB-stick, externe…
In het cliëntendossier worden al uw cliënten opgeslagen. Hieronder wordt beschreven hoe u in het dossier een nieuwe cliënt aanmaakt.Hoe?Ga naar ‘cliëntendossier’Klik op de knop ‘Nieuw’Er wordt nu automatisch een cliëntnummer (cliënt ID) toegewezen.…

Wegens het stoppen van MyAdmi kunnen we geen op maat gemaakte aanpassingen meer doen. Dus heb je een aangepast briefpapier, dan kunnen hier geen wijzigingen meer opgedaan worden. Overigens is het goed mogelijk dat je wel zaken via instellingen --> praktijkgegevens kunt wijzigen.