Helpdesk

De afgelopen jaren krijgen we heel veel dezelfde vragen tegen. Deze zijn allemaal verzameld en beantwoord in onze helpdesk-artikelen. Je kunt hieronder zoeken op het zoekwoord.

Zoeken in de helpdesk


MyAdmi is gemaakt in Filemaker, dit is een database-programma. De gegevens die je invoert in MyAdmi worden ook in het programma opgeslagen. Dit maakt het lastiger voor het updaten omdat je niet simpel de 'code' kunt bijwerken en de data bewaren.Wat…
Sommige waardes van selectievelden, kunt u beheren door het instellingenmenu 'invoerlijsten'.Zo ook het veld 'contactsoort'.De waardes van deze invoerlijsten past u als volgt aan:Ga naar 'instellingen' in het menu aan de linkerkant (1)Klik vervolgens…
Sluit eerst MyAdmi af.Kopieer de mappen:MyAdmi 2.x (x is het versienummer) enMYADMI_BACKUPnaar je nieuwe computer toe (of eerst op een usb-stick en dan op de nieuwe computer). Deze mappen kun je vinden in de Mijn documentenmap (Windows) of…
'Ik probeer een factuur te printen, maar keer op keer komen er eerst 2 of 3 lege vellen uit de printer en dan een vel met een enkele regel. Als ik de factuur bekijk zie ik niets bijzonders.'Dit ligt waarschijnlijk aan de printerinstellingen.…
Je kunt een rekening als pdf opslaan en vervolgens emailen. Je moet daarvoor een zgn pdf-spooler hebben. Dit is standaard geïnstalleerd bij apple, maar voor windows heb je een apart programmatje nodig Dit heet Cute-pdf en als je het googelt…
Je werkt op Windows:MyAdmi pakt het standaard ingestelde emailprogramma van Windows. Dit staat in de voorkeuren van Windows vastgelegd, dit heeft niets met de MyAdmi te maken.De voorkeuren kun je als volgt wijzigen.Configuratiescherm >>…
U kunt gemakkelijk uw wachtwoord veranderen. Uiteraard moet u hiervoor wel beschikken over het huidige wachtwoord.Hoe?Start MyAdmiKlik onder het witte vlak op 'Wachtwoord veranderen'Voer het oude wachtwoord inVoer twee maal het nieuwe wachtwoord in…
Het systeem registreert welke declaraties al geprint zijn en welke niet.Door middel van deze markeringen kunt u gemakkelijk zien welke declaraties reeds geprint (en dus verstuurd zouden moeten) zijn.Het systeem vraagt dus of u deze markering wel of…
U kunt een therapeut uit uw systeem verwijderen. Dat doet u als volgt:Ga in het menu naar 'instellingen' en klik vervolgens op 'therapeutgegevens'Blader naar de gewenste therapeut. Dit kan op twee manieren:Met behulp van de blauwe pijlen rechts…
Het systeem maakt aan de hand van de behandelingen zelf (met een beetje hulp van u) de declaraties aan.U kunt echter ook handmatig declaraties toevoegen.Hoe?Ga in het menu links naar 'financieel'. U komt nu gelijk in het onderdeel 'facturen'Klik…
Wanneer u een afspraak om wat voor reden dan ook wilt verwijderen uit de agenda, doet u het volgende:Ga in het menu naar 'agenda'Kies in het menu links voor de handigste weergave voor u (dag, week, maand, jaar)Blader met behulp van de pijltjestoetsen…
Het is mogelijk om van één factuur termijnbetalingen te maken. Het factuurbedrag wordt gedeeld door het totaal aan termijnen en voor alle termijnen wordt een nieuwe factuur gemaakt.Waar ben je nu:Klik op Financieel in het menu aan de…
Het vergroten van het beeld kun je onder instellingen doen. Stel daar het percentage in, dan is elk beeld hetzelfde. Anders blijft hij elke keer terug springen, want onder instellingen staat namelijk 100%. Is er tijdens het gebruik van MyAdmi iets…
Indien je meerdere cliënten die aan elkaar gerelateerd zijn behandeld, dan kun je een koppeling maken tussen de dossiers. Hoe kom je daar:Klik op Cliëntendossier in het menu aan de linkerkant Klik op het tabblad Gekoppelde cliënten. Cliënten aan…
Nee, je kunt geen eigen lettertypes gebruiken.Dit komt omdat alle brieven en facturen gegenereerd worden op basis van instellingen en informatie. Deze staan in vaste sjablonen. Sjablonen kunnen niet worden aangepast. Is er tijdens het…

Wegens het stoppen van MyAdmi kunnen we geen op maat gemaakte aanpassingen meer doen. Dus heb je een aangepast briefpapier, dan kunnen hier geen wijzigingen meer opgedaan worden. Overigens is het goed mogelijk dat je wel zaken via instellingen --> praktijkgegevens kunt wijzigen.