Helpdesk

De afgelopen jaren krijgen we heel veel dezelfde vragen tegen. Deze zijn allemaal verzameld en beantwoord in onze helpdesk-artikelen. Je kunt hieronder zoeken op het zoekwoord.

Zoeken in de helpdesk


MyAdmi is gemaakt in Filemaker, dit is een database-programma. De gegevens die je invoert in MyAdmi worden ook in het programma opgeslagen. Dit maakt het lastiger voor het updaten omdat je niet simpel de 'code' kunt bijwerken en de data…
Je kunt per betalingsstatus een rapport uitprinten. Zo kun je bijvoorbeeld een overzicht van alle contante- of pinbetalingen printen.Waar ben je nu:Klik op Financieel in het menu aan de linkerkantKlik linksbovenin op de grijze knop om naar…
Nee, je kunt geen eigen lettertypes gebruiken.Dit komt omdat alle brieven en facturen gegenereerd worden op basis van instellingen en informatie. Deze staan in vaste sjablonen. Sjablonen kunnen niet worden aangepast. Is er tijdens het…
Indien je meerdere cliënten die aan elkaar gerelateerd zijn behandeld, dan kun je een koppeling maken tussen de dossiers. Hoe kom je daar:Klik op Cliëntendossier in het menu aan de linkerkant Klik op het tabblad Gekoppelde cliënten. Cliënten aan…
Aangezien veel mensen facturen ver van te voren aanmaken en pas later printen wordt het factuurnummer pas aangemaakt op het moment van printen. Wanneer je op i factuur klikt wordt er naar gevraagd. Op het moment dat je rechtstreeks print gaat dit…
Binnen het systeem kunt u uw standaard BTW-percentage instellen.Standaard staan deze tarieven op 21% (BTW-hoog) en 6% (BTW-laag)Hoe?Ga in het menu naar 'Instellingen' (1)Klik op het tabblad 'Financieel' (2)Voor de gewenste percentages in in de…
Het kan soms voorkomen dat een cliënt een overzicht van zijn/haar facturen wil. Het kan ook voorkomen dat er veel facturen van een bepaalde cliënt open staan waarvan je graag een overzicht wilt hebben.Waar ben je nu:Klik op Cliëntendossier in…
Het systeem biedt u de mogelijkheid om standaard behandelingscodes aan te maken, met hieraan gekoppeld een vaste prijs.Een behandeling (in het systeem worden deze 'diensten' genoemd) voegt u als volgt toe:Ga in het menu naar 'instellingen'Klik op…
Waarschijnlijk is het bestand beschadigd door het verkeerd afsluiten van de MyAdmi. Dat kan gebeurd zijn door de computer af te sluiten zonder eerst MyAdmi af te sluiten of door het vastlopen van computer en/of programma's. Lees in dit artikel…
In uw agenda zit een zoekfunctie, zodat u snel de gewenste afspraak kunt vinden.Om een afspraak te zoeken, doet u het volgende:Ga in het menu naar 'agenda'Klik op de paarse knop 'Zoeken'. Er opent nu een nieuw venster waarin uw afspraken gezocht en…
Sommige waardes van selectievelden, kunt u beheren door het instellingenmenu 'invoerlijsten'.Zo ook het veld 'bonsoort' waarin u al uw uitgavensoorten kunt specificeren.De waardes van deze invoerlijsten past u als volgt aan:Ga naar 'instellingen' in…
Wil je graag alle uitgaven gesorteerd op bonsoort uitprinten, dan kan dat via de knop GrootboekWaar ben je nu:Klik op Financieel in het menu aan de linkerkantKlik op het subkopje UitgavenKlik op de knop Grootboek.Voer de periode in waarvan je het…
Een MyAdmi-backup wordt automatisch gemaakt wanneer u hiervoor kiest tijdens het afsluiten van MyAdmi.De backup wordt dan opgeslagen in de map 'MYADMI_BACKUP' Die te vinden is in de map 'Mijn documenten (PC) of Programmas (Mac)'.Het is ten zeerste…
Het is mogelijk om van één factuur termijnbetalingen te maken. Het factuurbedrag wordt gedeeld door het totaal aan termijnen en voor alle termijnen wordt een nieuwe factuur gemaakt.Waar ben je nu:Klik op Financieel in het menu aan de…
Wil je graag van een bepaalde leverancier de uitgaven bekijken, dan kun je dit alleen via het exporteren doen. Volg hiervoor de volgende stappen:Ga naar financieel en dan 'Uitgaven'.Maak een zoekopdracht om alle records te vinden van deze…

Wegens het stoppen van MyAdmi kunnen we geen op maat gemaakte aanpassingen meer doen. Dus heb je een aangepast briefpapier, dan kunnen hier geen wijzigingen meer opgedaan worden. Overigens is het goed mogelijk dat je wel zaken via instellingen --> praktijkgegevens kunt wijzigen.